pondělí 24. září 2018

Velryba

Se ségrou se někdy popichujeme, kdo z nás umí líp kreslit. A tak to většinou skončí tak, že vymyslíme téma a na to se předvedem :)
Tento víkend to byla velryba.
A já samozřejmě vyhrála! ;D

Nedávno jsem si ve městě koupila nádherný skicák ve čtvercovém formátu, vázaný, a dokonce i s předsádkami. A k tomu art fixy. No nebylo to levné. Ale ono z papírnictví nejde odejít z prázdnou...

Malovala jsem pomocí již zmíněných fixů a pastelů.

Jo a o víkendu kreslíme jelena :D


sobota 22. září 2018

Knihy, které mi pomohly růst

Téma osobního růstu, seberozvoje apod. pro mě bylo dlouho španělskou vesnicí.

První kniha která se mi dostala do rukou byla od skvělého autora Pierra Franckha, Jak si správně přát. Po přečtení jsem si byla naprosto jistá, že potřebuji další informace a že tato cesta mi pomůže posunout se a vypořádat se se svými trablemi. A hlavně si konečně začnu plnit svá přání a sny.
Už jen že se mi do života začali dostávat ti správní lidé pro mě byl obrovský impuls. A když jsem si začala sama brázdit cestu k uzdravení a změně, pocítila jsem neskutečnou úlevu. Ono to jde!
Postupem času jsem od tohoto autora přečetla ještě 77 pravidel pro úspěšná přání, tuto knihu mohu také doporučit. Afirmace mají velkou moc a z vlastní zkušenosti to mohu potvrdit.

Největším pokladem, který se mi dostal do rukou je Miluj svůj život od Louise L. Hay. Nedám na ni dopustit. Klidně bych ji zařadila do povinné četby pro všechny! Autorka mi ukázala jak mít ráda své tělo, jak si zamilovat celý svůj život. A o tom to je! Své pocity z této knihy popisuji v tomto článku.

Kniha Tvůj zen a můj zen od autorky Diane Musho Hamilton mi pomohla nadnést se nad lidmi a jejich chováním. Ukázala mi jak zvládat vypjaté situace s klidem a nenechat se vykolejit. Jen mě mrzí, že mi kniha nebyla vrácena. Ráda bych si v ní občas zalistovala a připomněla si pár úryvků.

středa 19. září 2018

Odpočívat, vypnout myšlenky, uvolnit se

Blíží se podzimní období a sním se neodmyslitelně spojují svíčky, pletené oblečení, deka a něco horkého do hrnku a sladkého na talíř :) Zkrátka chvíle pro odpočinek!

Není to dlouho co jsem si uvědomila jak je důležité odpočívat.
Mozek je nejvytíženější orgán a proto také potřebuje patřičný oddych. Dostatečný spánek je naprostá samozřejmost. I tehdy ale mozek úplně nevypíná. Proto bychom mu měli dopřát pár chvil odpočinku i přes den.

Jak se hodit do úsporného režimu a dopřát si klid?
Nejlepší je najít si nerušené místo někde venku, nebo i uvnitř pokud to jinak nejde. Pohodlně si sednout, tak aby nás nikde nic netlačilo, soustředit se na dech. Nadechujeme se nosem, tím podporujeme správné okysličování mozku.

Ráda si k odpočinku uvařím čaj, zapálím vonnou svíčku a pustím film. Je mi v celku jedno jaký, hlavně když se mi pohodlně sedí/leží. A k tomu něco dobrého na zub ♥

Jinak preferuji pobyt venku. Šum stromů, šelest trávy, zpěv ptáků. Nad to není. Ale ne všechny dny se dá trávit "na vzduchu", takže je dobré mít plán i na doma ;)

A stačí i klidně jen půl hodinka oddechu. Jděte do parku, do zahrady, nebo prostě někam kam se můžete v klidu posadit, uvolnit se a natáhnout nohy. Jen se dívejte kolem sebe a vnímejte dění jako třeba filmovou kulisu. Klidně a pravidelně dýchejte a vychutnávejte si okolí.

Zapalte si svíčku do aroma lampy, kápněte do misky oblíbený olejíček, sedněte si třeba k oknu a jen se dívejte a pravidelně dýchejte. Myšlenky nechte plout někam. Tohle je jen vaše chvíle klidu.

Ráda si dopřávám hudební oddychovky. Na YouTube jsou hromady různých odpočinkových mixů skladeb. Osobně zbožňuji ChilloutDeer ♥ Podle mě má jedny z nejlepších soundtracků. Momentálně u mě frčí Afterlife *o*

Také musím doporučit styl hygge. Vyšlo několik knih, které popisují tento dánský životní styl a jsou skvělým návodem jak si vychutnávat chvíle s přáteli, nebo sami a relaxovat u toho. Hlavní roli v hygge životním stylu hrají svíčky, pohodlné oblečení, měkké příjemné osvětlení, nějaký ten zákusek a příjemné prostředí.

Zkuste si najít každý den aspoň chvilku jen pro sebe.